Verzend en Retourbeleid
Verzendbeleid
Wij doen ons best om uw bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Als de bestelling voor 15:00 in ons systeem staat en de producten allemaal op voorraad zijn, dan doen wij ons best om uw bestelling dezelfde dag nog te verwerken. Vervolgens zijn wij afhankelijk van PostNL voor de daadwerkelijke levertijd. Dit is in de meeste gevallen 3 tot 5 werkdagen.
Heeft u een spoed bestelling? Dan kan ik u aanbevelen om eerst contact met ons op te nemen via whatsapp of telefonisch om de mogelijkheden te bespreken.
Voor producten die niet op voorraad zijn, moet u rekening houden met een paar dagen extra levertijd aangezien deze producten besteld dienen te worden en wij afhankelijk zijn van onze leveranciers. In de meeste gevallen zijn de levertijden 2 werkdagen indien de leveranciers de producten op voorraad hebben.
Retourbeleid
In de meeste gevallen kunt u een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen retourneren.
Houd er rekening mee dat drogistcare voornamelijk drogisterij artikelen verkoopt. Deze kunnen in de meeste gevallen niet geretourneerd worden om hygiënisch redenen.
Indien het product een verzegeling bevat en dit nog intact is kunt u contact met ons opnemen en aangeven om welke producten het gaat. Wij zullen dan in overleg met de drogist overleggen of dit product retour kan. De verzendkosten voor de retour zending zijn voor de klant en wordt niet vergoed door drogistcare.
Voorwaardes voor retourneren:
het product niet is gebruikt
het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen (ondergoed, badkleding, medicijnen, drogisterij artikelen enz.)
de verzegeling nog intact is
het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft
het product geen los tijdschrift of losse krant is
de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
1.op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling.
2.zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3.De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via [email protected], indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website van drogistcare, https://www.drogistcare.nl/contact, kan worden opgevraagd.
4.De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan drogistcare, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
Verwerking van uw retourzending
Na ontvangst van uw retourzending zullen wij de geretourneerde artikelen beoordelen. Indien de verpakking of product is beschadigd zullen wij de artikelen niet vergoeden en zullen wij hierover contact met u opnemen. Als de retourzending in orde is streven wij ernaar om het bedrag binnen 5 werkdagen over te maken naar de bankrekening nummer die ook is gebruikt voor de bestelling.
Pakket niet tijdig opgehaald bij afhaalpunt?
Het komt regelmatig voor dat pakketten niet bezorgd kunnen worden en ook niet worden afgehaald bij een afleverpunt. Daarom hanteren wij een administratiekost van 10 euro voor dergelijke gevallen. We adviseren klanten dan ook om ervoor te zorgen dat ze hun pakketten tijdig ophalen of alternatieve bezorgopties kiezen om onnodige kosten te voorkomen. Zodra wij het geretourneerde product ontvangen hebben, zullen we de producten crediteren en de administratiekosten in rekening brengen.